اهمیت کاردرمانی برای کودکان

کاردرمانی حرفه ای است که به افراد در طول عمر کمک می کند تا کارهایی که نیاز دارند و می خواهند انجام دهند را تا حد ممکن کاربردی و مستقل انجام دهند. کار درمانگران تلاش می کنند تا به مردم کمک کنند تا زندگی خود را به بهترین شکل ادامه دهند. در رابطه با کودکان، درمانگران به کودکان کمک می کنند تا در کارهای روزمره زندگی مستقل و از نظر تحصیلی موفق شوند.

در ادامه به 10 مزیت مهم کاردرمانی برای کودکان پرداخته ایم:

۱. بهبود مهارت های حرکتی درشت: مهارت های حرکتی شامل ماهیچه های بزرگ بدن است که برای خزیدن، راه رفتن، پریدن، گرفتن توپ و غیره مهم هستند. کاردرمانگران می توانند به کودک شما کمک کنند تا این مهارت ها را بهبود بخشد زیرا برای حرکت، ثبات، کنترل حرکتی و تعادل مهم هستند.

۲. بهبود مهارت های حرکتی ظریف: مهارت های حرکتی ظریف، مهارت هایی هستند که به هماهنگی عضلات کوچک تر دست ها و انگشتان شما مربوط می شوند. مهارت های حرکتی خوب برای موفقیت تحصیلی، دستکاری بست های لباس و غیره مهم هستند! کاردرمانگران می تواند به بهبود هماهنگی حرکتی خوب کودک شما کمک کند تا توانایی او برای انجام کاره ای روزمره به طور مستقل بهبود یابد.

۳. افزایش استقلال در فعالیت های زندگی روزمره: فعالیت های روزمره زندگی از جمله فعالیت های روتین مهم مانند تغذیه، لباس پوشیدن و نظافت است. کاردرمانگر می تواند به کودک شما کمک کند تا کاره ای روزمره زندگی را با استقلال و سهولت بیشتری انجام دهد.

۴. رفع مشکلات پردازش حسی: کاردرمانگر می تواند به کودک شما کمک کند تا ورودی حسی که دریافت می کند را بهتر دریافت و به آن پاسخ دهد؛ چه تحمل انواع مختلف لباس ها، کاهش جستجوی حسی برای تنظیم بهتر، یا امتحان بافت های غذایی جدید.

۵. قدرت و ثبات کلی را افزایش می دهد: قدرت و پایداری از جمله مهارت های پایه ای هستند که برای انجام کاره ای روزمره به آن ها نیاز است. با توسعه این مهارت های بنیادی در کاردرمانی، کودک شما قادر خواهد بود تا فعالیت های حرکتی ظریف / بصری را تکمیل کرده و محیط خود را با سهولت بیشتری مانور دهد.

۶. تقویت مهارت های اجتماعی و بازی: یک کاردرمانگر می تواند مهارت های اجتماعی و بازی کودک با همسالان را با کار بر روی بازی کاربردی، نوبت گرفتن، به اشتراک گذاری، بیان احساسات، درک نشانه های اجتماعی و غیره افزایش دهد. در  کلینیک کاردرمانی رایان  ما یک گروه اجتماعی را پیشنهاد می کنیم که کودکان می توانند این مهارت ها را تمرین کنند و روابط همسالان را ایجاد کنند!

۷. بهبود مهارت های کارکرد اجرایی: کاردرمانی تواند مهارت های عملکردی اجرایی مانند توجه، سازمان دهی، آغاز، توالی یابی و حافظه را برای بهبود عملکرد تحصیلی و توانایی تکمیل کاره ای روزمره به طور مستقل مورد توجه قرار دهد.

۸. تربیت مراقب و معلم: در این مرکز علاوه بر آموزش کودکان، برنامه های آموزشی و تربیتی نیز ارائه می شود تا به کودک شما در انتقال مهارت های آموخته شده در زمینه درمان به منزل و کلاس درس کمک کند.

۹. بهبود مهارت های حرکتی ادراکی / بصری: این مهارت ها شامل توانایی شما در سازماندهی و تفسیر ورودی بصری و معنا بخشیدن به آن است. یک کاردرمانگر می تواند به بهبود مهارت های بینایی / ادراکی کودک شما کمک کند زیرا آن ها برای کاره ای روزمره مانند دست خط، بازی و خواندن مهم هستند.

۱۰. کمک به استفاده از فن آوری کمکی: گاهی اوقات از ابزارهایی برای بهبود یا حفظ عملکرد افراد استفاده می کنیم و این ابزارها را فن آوری کمکی می نامیم! کاردرمانگر می تواند به شما کمک کند تا ببینید آیا کودک شما از استفاده از فن آوری کمکی بهره مند خواهد شد یا خیر و به شما آموزش خواهد داد که چگونه از آن به طور مناسب برای کمک به قابلیت های کاربردی کودک خود استفاده کنید. برخی از نمونه های فن آوری کمکی عبارتند از قیچی تطبیقی، وسایل تغذیه ای وزن دار.

مرکز کلینیک توانبخشی رایتن در زمینه کاردرمانی کودکان اوتیسم، بیش فعالی، سندروم داون، کودکان کم توان ذهنی، اختلالات حسی، اختلالات یادگیری ، لکنت زبان فعالیت می نماید. جهت تماس باشماره تلفن های  09142954247  تماس حاصل فرمایید.

 

تیم تخصصی مجتمع افق اشنویه

error: Content is protected !!