سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

چاقی در هر فرد متفاوت است، برخی از افراد به صورت یکنواخت و برخی دیگر در قسمت‌های خاصی از بدن دچار اضافه وزن و چاقی هستند؛ در چاقی موضعی بخش‌های مختلف بدن شاهد تجمع چربی می‌باشد. بسیاری از افراد برای لاغری و جلوگیری از تجمع چربی به مصرف قرص لاغری…
چاقی در هر فرد متفاوت است، برخی از افراد به صورت یکنواخت و برخی دیگر در قسمت‌های خاصی از بدن دچار اضافه وزن و چاقی هستند؛ در چاقی موضعی بخش‌های مختلف بدن شاهد تجمع چربی می‌باشد. بسیاری از افراد برای لاغری و جلوگیری از تجمع چربی به مصرف قرص لاغری روی می‌آورند.

بیشتر افراد در سراسر جهان از چاقی شکم و پهلو رنج می‌برند به همین دلیل به دنبال سریع‌ ترین راه لاغری شکم و پهلو هستند؛ اگر شما هم جزو افرادی هستید که از چاقی شکم و پهلو رنج می‌برید مطالعه این مقاله برای شما واجب است؛ در این مقاله قصد داریم علل چاقی شکم و پهلو، تمرینات مفید برای لاغری شکم و پهلو و اهمیت لاغری شکم و پهلو را مورد بررسی قرار دهیم.

تجمع چربی ها در شکم و پهلو

قبل از پرداختن به لاغری شکم و پهلو بهتر است نحوه تجمع چربی‌ها در شکم و پهلو را مورد بررسی قرار دهیم. در واقع انسان کالری مورد نیاز بدن خود را از مصرف مواد غذایی به دست می‌آورد؛ کالری یعنی انرژی حاصل از مصرف مواد‌غذایی که بدن برای سوخت و ساز به آن نیاز دارد.

هر ماده غذایی که انسان در طول شبانه روز آن را مصرف می‌کند، کالری و انرژی مشخصی را به بدن انسان منتقل کرده و بدن کالری مورد نیاز را دریافت و سپس مازاد آن را به صورت چربی در بدن ذخیره می‌کند؛ زمانی که میزان کالری دریافتی از طریق بدن زیاد شود، بخش‌های مختلف بدن همچون پهلو و شکم دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند.

از آنجایی که محل ذخیره چربی‌ها شکم و پهلو می‌باشد به همین دلیل بیشتر افراد به چاقی شکم و پهلو مبتلا شده و به دنبال لاغری شکم و پهلو هستند، این چاقی موضعی علاوه بر عوارضی که بر سلامت جسم می‌گذارد در ظاهر و تناسب اندام فرد نیز تغییرات ناخوشایندی را ایجاد می‌کند.

چرا لاغری شکم و پهلو اهمیت دارد؟

مهم‌ترین سیستم‌های بدن انسان که برای ادامه حیات ضروری می‌باشند در قسمت شکم و پهلو واقع شده‌اند. هنگامی که بافت چربی ارگان های مهم بدن همچون سیستم گوارشی و … را احاطه کند میزان عملکرد صحیح این سیستم ها کاهش یافته و به سلامت انسان آسیب می‌زند.

با اطمینان می‌توان چربی شکم و پهلو را جزو بدترین نوع چربی دانست زیرا به سلامت دستگاه گوارش آسیب فراوانی وارد می‌کند به همین دلیل افراد باید برای کاهش چربی موضعی در ناحیه شکم و پهلو اقداماتی را انجام دهند که در ادامه مقاله به ذکر آنها می‌پردازیم.
علل چاقی در ناحیه شکم و پهلو

مهمترین علل چاقی شکم و پهلو در افراد مختلف به شرح زیر می‌باشد:

عوامل وراثتی و ژنتیکی از سوی خانواده رژیم غذایی ناسالم و سرشار از کربوهیدرات و چربی مصرف فراوان الکل عدم فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی در حد مناسب استرس، اضطراب و مشکلات روانی عدم خواب کافی و با کیفیت استعمال دخانیاتی همچون سیگار

پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را مطالعه نمایید: لاغری شکم و پهلو در یک ماه شدنی تر از آنچه که فکر می کنید
چرا زنان بیشتر از مردان دچار چربی شکم و پهلو می‌شوند؟

خانم‌ها در زندگی خود به دلیل دوران بارداری بیشتر از مردان در معرض تجمع چربی در شکم و پهلو قرار می‌گیرند، در واقع در دوران بارداری به دلیل محافظت از جنین چربی‌ها در شکم و پهلو افزایش یافته و موجب چاقی در این ناحیه می‌شود.

چربی‌هایی که در پهلو و شکم تجمع پیدا می‌کنند به عنوان چربی‌های زیر پوستی و سمج شناخته می‌شوند زیرا آب کردن آنها کار دشواری می‌باشد؛ تمامی افراد با اندازه گرفتن دور کمر خود می‌توانند نوع چربی ذخیره شده در شکم پهلو را تشخیص دهند. اگر دور کمر در خانم‌ها بیشتر از ۸۹ سانت و در آقایان بیشتر از ۱۰۲ سانت باشد، نشانه ای از چربی اضافی احشایی است.

error: Content is protected !!