ارتودنسی ثابت چیست؟

ارتودنسی ثابت چیست؟

اگر به تشخیص متخصص و پس از رویش دندان‌های دائمی ناهنجاری دندانی در دهان بیماردیده شود درمان ارتودنسی ثابت اولین گزینه برای از بین بردن و کنترل بهم ریختگی ها و ناهنجاری های دندانی است.

ارتودنسی ثابت به بیمار کمک می‌کند که جلو یا عقب بودن، بیرون زدگی، بلندی یا کوتاهی طول تاج دندان، چرخش جای دندان را برطرف کند و به طور کلی قرار دادن دندان‌ها در جایگاه اصلی خود و این گونه اصلاحات را مد نظر دارد. برای انجام ارتودنسی ثابت اولین گام تهیه رادیوگرافی های مخصوص ارتودنسی و مشاوره با متخصص ارتودنسی می‌باشد.

متخصص پس از بررسی های بالینی و بررسی شرایط اسکلتال بیمار، تصمیم می‌گیرد که چه نوع درمان ارتودنسی را در چه مدت زمانی برای بیمار خود شروع کند.

ارتودنسی ثابت همان طور که از اسم این درمان پیداست، به صورت ثابت بر روی دندانها فیکس می‌شود و قابل برداشتن هنگام غذا خوردن نیست. ارتودنسی ثابت برخلاف ارتودنسی شفاف قابل برداشتن نیست، لذا پس از قرارگیری دستگاه ارتودنسی ثابت بر روی دندان‌ها، دیگر قابلیت برداشتن یا گذاشتن توسط بیمار وجود ندارد.

ارتودنسی ثابت توسط اشیا ریز فلزی بنام براکت روی تک تک دندان‌ها قرار داده می‌شوند و سیم نازکی این براکت ها را به هم متصل می‌کند. در ارتودنسی ثابت ما روابط دندانی را اصلاح می‌کنیم و برای اصلاح روابط فکی و جلو یا عقب بودن فک نیاز به جراحی فک و صورت توام با ارتودنسی ثابت داریم.

 

تیم تخصصی مجتمع پزشکان افق اشنویه

error: Content is protected !!